برج نیوز 7

زیرمجموعه سایت خبری تحلیلی " برج نیوز"
  • برج نیوز 7

    زیرمجموعه سایت خبری تحلیلی " برج نیوز"

مشخصات بلاگ
آخرین نظرات

دیابت                                             مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام الله علیها شهرستان میبد برگزار کرد 


به مناسبت هفته سلامت نشستی با عنوان "غلبه بردیابت "با حضور خانم دکتر آزاده نجارزاده کارشناس تغذیه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت زهرا (سلام الله علیها) میبد برگزار گردید .

خانم نجارزاده گفت : 18 درصد افراد در استان یزد دچار دیابت شده اند وعلل اصلی آن را مصرف بیش از حد شیرینی ، کم تحرکی و داشتن وزن زیاد و همچنین ژنتیک معرفی کردند .

ایشان افزود :سالانه در کشور میلیاردها تومان برای درمان این بیماری صرف می شود ولی باید توجه داشت که تمام بیماریهای غیر واگیر دار قابل پیشگیری بوده و نیاز به خود مراقبتی دارد .افراد می توانند با تغذیه سالم و مناسب براین بیماری غلبه داشته باشند.

نجاز زاده بیان کرد : بهترین الگوی تغذیه برای جلوگیری از دیابت این است که نیمی از خوارکیهای مصرفی روزانه  به میوه ها وسبزیجات و نیمی به دیگر به حبوبات وگوشت اختصاص داده شود .چربیها وشیرینیها در سبد غذایی ما جایی ندارد .

وی افزود : باحذف قند وشکر وشیرینی هیچ مشکلی برای بدن شما ایجاد نمی شود .تعادل باید در مصرف مواد غذایی مراعات نمود به عنوان نمونه برای کم نمودن سردی برخی از غذاها می توان از ادویه جات استفاده کرد .برنج سفید قند خون را افزایش می دهد  ولی اگر در کنار آن سبزی باشد فیبر سیزیجات مانع افزایش قند خون می شود.

در این نشست  که با هماهنگی اداره بهداشت شهرستان میبد برگزار شد ،30 نفر از دانشجویان آموزشکده فنی وحرفه ای خواهران نیز حضور داشتند .

پخش کلیپ آموزشی مربوط به  مبارزه با دیابت نیز از دیگر برنامه های این نشست بود .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۱
borj-news7 سرکار خانم احمدیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی