برج نیوز 7

زیرمجموعه سایت خبری تحلیلی " برج نیوز"
  • برج نیوز 7

    زیرمجموعه سایت خبری تحلیلی " برج نیوز"

مشخصات بلاگ
آخرین نظرات

در مدرسه علمیه خواهران حضرت زهرا(س)میبد برگزار شد:

نشست اخلاقی

«حجت الاسلام مرتضی برزگر»، کارشناس دینی در جمع طلاب و استادان مدرسه ی علمیه خواهران حضرت زهرا(س)میبد با هدف معرفت افزایی پیرامون اطاعت از ولایت فقیه به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی ضمن بیان اینکه فردی که از ولایت به دور باشد از خداوند دور است، در پاسخ به این سوال که ولایت مطلقه فقیه به چه معناست؟ گفت که: برخی می خواهند از بعضی روایات در زمینه ولایت فقیه سوء استفاده کنند و بگویند اختیار ولی فقیه در زمان غیبت فقط قضاوت است، آوردن واژه مطلقه به این معناست که ولی فقیه بر همه امورکشور اختیار دارد و می تواند نظربدهد.

حجت الاسلام برزگر ضمن بیان حدیثی از امیر المؤمنین علی(ع)، به این نکته اشاره کرد که سنت خدا این است که بنده ای را که مورد توجه و محبتش باشد را بیشتر در معرض مصیبت و سختی قرار دهد و این امر دو فایده دارد: اگر گناهی کرده باشی آن بلا گناه تو را پاک می کند و اگر گناهی نداشته باشی موجب ترقی و پیشرفت تو می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: شیطان برای ایجاد مانع حربه های زیادی دارد که اولین آنها وسوسه حضرت آدم به نافرمانی از اطاعت خداوند بود، دومین حربه ی شیطان فرستادن بت بودکه خداوند با فرستادن حضرت نوح حربه اش را سوزاند، آخرین حربه ی شیطان، علم و تکنولوژی بود، که خداوند حضرت عیسی را مأمور شکست این حربه کرد ولی مأموریت حضرت ناتمام ماند و تا کنون ادامه دارد.

شناخت خداوند و شناساندن خدا به مردم از دیگر موارد مورد بحث وی بود، که از راه‌های تحقق این امر  یقین به اصول دین را می توان نام برد.

لازم به ذکر است آقای برزگر با اشاره به حدیثی یاد آور شد که برای هدایت مردم ابتدا باید عشق به بهشت و ترس از جهنم را در دل مردم ایجاد کرد.

وی در پایان نیز چند مورد از افرادی که همیشه در جهنم می مانند را نام برد که از جمله آنها می توان به: کفار، مشرکان، منافقان...اشاره کرد.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۲۴
borj-news7 سرکار خانم احمدیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی